AkzoNobel Salt Specialties

Open innoveren. Vastgelopen innovaties van de plank af.

De zoutconsumptie moet omlaag. Zou dat ook kansen bieden deze grote zoutproducent?  Pogingen in het verleden, B2C en B2B, waren niet zo succesvol. Er waren ideeën en er was een partner met complementaire technologie - DSM Food Specialties. Maar niet iedereen was overtuigd, kennis van levensmiddelen ontbrak en er was te weinig mankracht.

FWDmove deed onderzoek, schiep helderheid in diffuse informatie, adviseerde over het open samenwerking met partners, organiseerde workshops om de context in kaart te brengen, ontwikkelde proposities en ging mee naar klanten in heel Europa om de analyses te toetsen. Zo groeide zekerheid over een unieke niche.

Met een team werd de niche verder onderzocht en ontwikkelt, in nauwe samenwerking met de partners. FWDmove was actief betrokken bij de lancering van de eerste producten en de ontwikkeling van opvolgers, samen met een nieuwe partner - Givaudan. Een flinke productie-investering wordt voorbereid.

Bezoek de website van Suprasel Loso OneGrain