Dura Vermeer Divisie Infra

Nieuwe marktbenaderingsplannen

Prijs bleek keer op keer het enige verschil met de concurrentie. Deze grote infra-bouwer wilde andere wapens inzetten. Daarom moesten de werkmaatschappijen  marktbenaderingsplannen gaan maken. Liefst op een universele manier, om die klus zo makkelijk mogelijk te maken. En misschien ook leuker.  

FWDmove ontwierp de methodiek. Twaalf management teams kregen een begeleidingstraject en maakten hun eigen analyse en plan. Passende workshops plus handige formulieren, spreadsheets en instructies maakten het zo makkelijk mogelijk. Ten slotte bood FWDmove begeleiding en advies bij de divisiebrede afstemming.

Zo kwamen er 12 plannen. Professioneler, concreter, dan wat er eerder lag. Er was een groeiend besef van het verschil met de concurrenten en meer focus op de meest aantrekkelijke klanten en opdrachten. Een andere uitkomst was de geleidelijke ontwikkeling van een professionele marketing en acquisitie functie.