Continue innovatie

Wat de strategie ook is, ieder bedrijf moet continu werken aan vernieuwing. Vernieuwing van producten, diensten en processen. Om klanten beter van dienst te zijn of om te besparen. Om proactief te profiteren van een steeds veranderende omgeving. Zo niet, dan doet een ander het en dat kan onaangename verrassingen opleveren.  Innovatie is dus niet iets eenmaligs, maar een integraal aspect van de bedrijfsvoering.  

De drie hoofdpijlers zijn de sleutel tot het succes. Om een innovatieve organisatie neer te zetten worden ze in deze volgorde ontwikkeld:

Analyse: context, scenario's, trends en competenties 
Choose: de strategie - alle aspecten van het business model
Change: snoeien, veranderen en ontwikkelen
Manage: leiden, ondersteunen en aanpassen van de innovatieve organisatie

Omdat de context voortdurend verandert is regelmatige herijking van de analyses en de keuzes nodig - de stappen vormen daarom een cirkel. Dit is FWDmove's Business Development Cycle.

Download hier het FWDmove concept in een notendop, inclusief de Business Development Cycle